دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

فیلم “Alien: Romulus” ترکیبی از “Alien” و “Aliens” خواهد بود

thumbnail

این یک بحث قدیمی و همیشگی بین طرفداران است: کدام فیلم بهتر است، "Alien" یا "Aliens"؟ آیا فیلم ترسناک "Alien" که در یک فضاپیمای تسخیر شده توسط موجود بیگانه رخ می‌دهد، برتر است یا فیلم اکشن و پر زد و خورد "Aliens"؟ نسخه اصلی "Alien" که فضایی ترسناک و پر از وحشت دارد بهتر است، یا دنباله آن یعنی "Aliens" که مقیاس بزرگتر و صحنه‌های اکشن جذاب‌تری دارد؟

هر دو فیلم، چه "Alien" ساخته ریدلی اسکات و چه "Aliens" ساخته جیمز کامرون، جزو بهترین فیلم‌های ژانر علمی‌تخیلی در تمام دوران‌ها هستند و هر کدام ادعای قوی و قابل قبولی دارند که بهترین فیلم این مجموعه محسوب شوند. اما فده آلوارز، کارگردان فیلم جدید "Alien: Romulus"، وقتی می‌خواست تصمیم بگیرد که این فیلم را در چه سبک و حالتی بسازد، به یک راه حل ایده‌آل رسید: چرا این فیلم ترکیبی از سبک هر دو فیلم قبلی نباشد؟

او در شماره جدید مجله "امپایر" می‌گوید: "سوال کردن از یک طرفدار سری فیلم‌های "Alien" برای انتخاب بین این دو فیلم، یک پرسش بی‌معنی است. بنابراین با خودم فکر کردم، چطور می‌توانم هر دو حس این فیلم‌ها را در یک اثر داشته باشم؟" بنابراین منتظر فیلمی باشید که قصد دارد ترس‌های آرام و خزنده‌ی فیلم "Alien" را با حمله‌ی وحشتناک موجودات بیگانه که در همه جا حضور دارند، همانند فیلم "Aliens"، ترکیب کند. داستان این فیلم در زمانی بین اتفاقات دو فیلم اصلی رخ می‌دهد.

این ترکیب حتی در طراحی صحنه‌های فیلم نیز دیده می‌شود، ایستگاه فضایی رنسانس که محل وقوع داستان است، به دو بخش تقسیم شده: بخش "ریموس" که فضایی شبیه به فیلم "بیگانه" دارد، و بخش "رومولوس" که پیشرفته‌تر است و بیشتر شبیه فضای فیلم "بیگانگان" به نظر می‌رسد. آلوارز توضیح می‌دهد: "یک لحظه‌ای در فیلم هست که شخصیت‌ها در بخش‌هایی قدم می‌زنند که شبیه به کشتی نوسترومو در فیلم "بیگانه" است. سپس وقتی از آن بخش عبور می‌کنند و به سمت دیگر می‌روند، ناگهان خودشان را در راهرویی می‌بینند که کاملا شبیه به پایگاه هادلی هوپ در فیلم "بیگانگان" طراحی شده است."

در میان شخصیت‌هایی که برای زنده ماندن در برابر ترسناک‌ترین موجودات فضایی می‌جنگند، کیلی اسپنی در نقش "رین" (که در تصویر بالا با یک تفنگ پالس شبیه به سلاح‌های فیلم "بیگانگان" دیده می‌شود) و دیوید جانسون در نقش "اندی"، برادر ربات او، حضور دارند. آلوارز در مورد رابطه این دو شخصیت می‌گوید: "وقتی پدر رین در حال مرگ بود، اندی را به عنوان سرپرست برای او به جا گذاشت. اما اندی کمی آسیب دیده و یک مدل قدیمی است، بنابراین بیشتر شبیه به یک برادر کوچکتر برای رین است تا یک پدر. رابطه بین این دو شخصیت، قلب اصلی داستان است و اینکه چطور این رابطه وقتی اوضاع به هم می‌ریزد، تکامل پیدا می‌کند." با ترکیبی از صحنه‌های ترسناک و اکشن در انتظار مخاطب، این دو شخصیت قرار است با شکل جدید و تکامل یافته‌ای از بیگانگان مواجه شوند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)




فیلم های بزودی

کانال تلگرام