دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

باکس آفیس 17 شهریور: فیلم “Tenet” بار سینما را به دوش کشید

thumbnail

گزارش باکس آفیس – ۱۷ شهریور

فیلم مورد انتظار ‘’Tenet’’ ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) و کمپانی وارنر برادرز این هفته به روی پرده رفت و توانست با اکران در 2810 سالن سینمای مختلف در ایالات متحده به 20.2 میلیون دلار فروش دست پیدا کند. پس از شروع بحران ویروس کرونا و بسته شدن سینماها، تمامی تحلیل‌گران به موفقیت این فیلم در بازگرداندن مخاطبین به سالن‌های سینما امید داشتند که تاحدود بسیاری این عنوان توانسته در این زمینه موفق ظاهر شود. این عنوان همچنین اولین بلاک باستر اکران شده پس از بحران جهانی COVID-19 محسوب می‌شود که پیش از آثاری همچون ‘’Fast and Furious 9’’ یا ‘’Black Widow’’ به روی پرده رفته است.

برخلاف سایر ساخته‌های پیشین کریستوفر نولان که معمولا نمره A یا B+ را از وبسایت Cinemascore دریافت می‌کردند، فیلم ‘’Tenet’’ از این وبسایت نمره متوسط B را دریافت کرده است؛ وبسایت Rotten Tomatos نیز امتیاز 74 را برای این اثر ثبت کرده است. موفقیت فیلم ‘’Tenet’’ تنها محدود به مارکت داخلی ایالات متحده نمی‌شود بلکه این فیلم در مارکت بین المللی نیز عملکرد بسیار خوبی را داشته و در طی هفته گذشته توانسته به حدود 30 میلیون دلار فروش در کشور چین دست پیدا کند. فروش کلی این فیلم در سطح جهانی هم‌اکنون نزدیک به 150 میلیون دلار است که 78.3 میلیون دلار آن در آخر هفته گذشته به دست آمده است.

در رتبه دوم جایگاه باکس آفیس این هفته، فیلم ‘’The New Mutants’’ محصول مشترک و جدید دو کمپانی فاکس قرن بیستم و دیزنی قرار دارد که پس از بارها تاخیر و حواشی مختلف سرانجام اکران شده است. این فیلم در دومین هفته اکران خود، با اکران در 2754 سالن سینما توانسته به 2.87 میلیون دلار فروش دست یابد و فروش کلی آن نیز در ایالات متحده هم‌اکنون از مرز 11.6میلیون دلار عبور کرده است. جاش بوون (Josh Boone) کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و میسی ویلیامز (Misie Williams)، آنیا تیلور جوی (Ana Taylor-Joy) و چارلی هیتن (Charlie Heaton) ستارگان اصلی آن به شمار می‌روند.

فیلم ‘’Unhinged’’ با وجود حضور چهره‌های مطرحی نظیر راسل کرو (Russell Crowe) و جیمی سیمپسن (Jimmi Simpson) در آن، در چهارمین هفته اکران خود تنها 1.67 میلیون دلار فروش داشت و در جایگاه سوم باکس آفیس این هفته قرار گرفت. فروش کلی این عنوان که با بودجه 33 میلیون دلاری تولید شده است، در ایالات متحده 11.3 میلیون دلار بوده است.

این‌گونه به نظر می‌رسد که نقدهای نسبتا خوبی که برای فیلم ‘’The Personal History of David Copperfield’’ به ثبت رسیده است، هیچ‌یک سبب تجربه یک فروش خوب برای این اثر نشده‌اند و مخاطبین همچنان به میزان بسیار اندکی از این فیلم استقبال به عمل می‌آورند. این فیلم که دومین هفته اکران خود در ایالات متحده را نیز پشت سر گذاشت، تا به امروز تنها 1.02 میلیون دلار فروش داشته است و حضور ستارگان بریتانیایی مطرح در پروژه آن نیز نتوانسته مخاطبین را به این اثر جذب کند. از ستارگان مطرح این فیلم می‌توان به بین ویشاو (Ben Wishaw)، تیلدا سوینتن (Tilda Swinton) و هیو لاری (Hugh Laurie) اشاره کرد.

فیلم ‘’The Spongebpb Movie Sponge On The Run’’ محصول جدید کمپانی پارامونت پیکچرز که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده است، در این هفته نیز عملکرد ضعیفی را در گیشه داشت و تنها به 345 هزار دلار فروش دست یافت تا درجایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گیرد. فروش کلی این فیلم در ایالات متحده هم اکنون بیش از 3.31 میلیون دلار است که با توجه به بودجه ساخت آن، یک شکست برای کمپای سازنده محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)




فیلم های بزودی

کانال تلگرام