دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

باکس‌ آفیس 29 آذر؛ «سومین افتتاحیه برتر تاریخ برای مرد عنکبوتی شد»

thumbnail

سومین قسمت از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول با عنوان «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) هفته جاری در سراسر جهان اکران گردید و همانطور که انتظار می‌رفت با استقبال بی‌نظیری همراه بود. این فیلم نه تنها رکوردهای دوران شیوع و همه‌گیری را جا به جا کرد، بلکه توانست سومین افتتاحیه برتر تاریخ سینمای جهان شود.

تمام طرفداران می‌دانستند که این فیلم رکوردهای زیادی را خواهد شکست و دقیقاً هم انتظارشان به واقعیت تبدیل شد. راهی به خانه نیست توانست در اولین هفته اکرانش به فروش داخلی 253 میلیون دلاری و فروش بین‌المللی 334.2 میلیون دلاری دست یابد که فروش کلی خودش را تنها با سه روز اکران به 587.2 میلیون دلار رساند. تنها دو قسمت آخر از سری فیلم‌های انتقام‌جویان توانستند در کل تاریخ آماری بهتر از فیلم راهی به خانه نیست به ثبت برسانند. این فیلم فقط در اولین روز اکران 121 میلیون دلار فروش کرد و تنها با سه روز اکران تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال در مرزهای ایالات متحده آمریکا شد. دو قسمت قبلی از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی که در سال 2017 و 2019 اکران شده بودند به ترتیب افتتاحیه‌های 117 میلیون دلاری و 92.6 میلیون دلاری را از خود به ثبت رساندند.

علاوه بر موفقیت بی‌نظیر تجاری، فیلم راهی به خانه نیست مورد استقبال فوق‌العاده منتقدان نیز قرار گرفت که این امر برای فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار کمیاب است. منتقدین وب‌سایت «روتن تومیتوز» به این فیلم نمره 94 از 100 را اختصاص دادند و مخاطبان نیز پس از تماشای فیلم نمره +A برای فیلم در نظر گرفتند. راهی به خانه نیست اولین فیلم در دوران شیوع و همه‌گیری ویرویس کرونا بوده که فروش افتتاحیه داخلی آن بیشتر از 100 میلیون دلار است. نزدیک‌ترین فیلم به این آمار فیلم «ونوم: کشتار آغاز گردد» با 90 میلیون دلار فروش افتتاحیه بود.

باکس آفیس 29 آذر

این هفته در ایالات متحده همه جا صحبت از فیلم راهی به خانه نیست بود و دیگر فیلم‌هایی که در سینماها اکران می‌شدند حرفی برای گفتن نداشتند. با این حال، در رتبه دوم جدول باکس آفیس این هفته، همانند هفته گذشته انیمیشن «افسون» از کمپانی «دیزنی» قرار گرفت با 6.5 میلیون دلار فروش به این جایگاه دست یافت. فروش کلی این انیمیشن در مجموع 81.5 میلیون دلار فروش داخلی و 94 میلیون دلاری فروش بین‌المللی به رقم 175.5 میلیون دلار رسیده است.

در جایگاه سوم صدرنشین هفته گذشته و فیلم شکست‌خورده «داستان وست ساید» قرار دارد که با فروش 3.4 میلیون دلاری به این جایگاه دست یاقت. جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» در مارکت بین‌المللی نیز مورد استقبال قرار نگرفت و تاکنون تنها 9 میلیون دلار فروش داشته است. فروش جهانی این فیلم در ده روز اکران به رقم 27 میلیون دلار رسیده است که با توجه به بودجه صد میلیون دلاری آن یک شکست محسوب می‌شود. بایستی منتظر ماند و دید که آیا در هفته‌های آتی این فیلم می‌تواند به اندازه بودجه خود فروش کند یا خیر.

جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «شکارچیان ارواح» با عنوان «افترلایف» که با هنرنمایی «پال راد» همراه است، در پنجمین هفته از اکرانش با فروش 3.4 میلیون دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفت. فروش داخلی این فیلم پس از گذشت پنج هفته از اکران به 117.2 میلیون دلار رسیده و فروش بین‌المللی آن نیز رقم 56.4 میلیون دلار است.

جایگاه پنجم باکس آفیس این هفته نیز به فیلم «کوچه کابوس» رسید که اولین هفته از اکرانش را پشت سر گذاشت و همانند اسمش یک افتتاحیه کابوس‌وار را گذراند. این فیلم که با هنرنمایی بازیگران درجه یکی همچون «بردلی کوپر» و «کیت بلانشت» همراه بوده و کارگردان برنده جایزه اسکار «گیرمو دل تورو» آن را کارگردانی کرده است، تنها موفق به 3 میلیون دلار فروش شد! بایستی دید که در هفته‌های آینده این فیلم از مدعیان فصل جوایز نیز محسوب می‌شود، می‌تواند از این بحران خارج شود یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

7
دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)

6 گفتگوها
1 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
پرطرفدارترین دیدگاه
دیدگاه با بیشترین پاسخ
7 تعداد نویسندگان دیدگاه
M.S.FfaramooshiAlienChris.Hتنهایی ... آخرین ارسال کنندگان دیدگاه
جدید قدیمی لایک
faramooshi
کاربر

تنت شاید داستان پیچیده ای باشه که تو اون حالت هم جالب نیست اما صد در صد فیلم مزخرفی بود

Alien
کاربر

سلام لطفا این تخفیف های ویژه ی شب یلدا رو یک روزدیگر هم تمدید کنید باتشکر….

Chris.H
کاربر

اگه کرونا نبود چیکارا که نمیکرد

تنهایی ...
کاربر

سلام اولا باید به هر عقیده ای احترام گذاشت
ولی من کاملا با اقای یاسین موافقم 100 حیف که فیلم تنت درک نشد
فوق العاده ایده جالبی بود فیلم تنت

kayhamed
کاربر

چه مقایسه بی ربطی!

M.S.F
کاربر

تنت فقط تو سینما اکران نشد. همزمان تو استنریم پخش شد

ardal9996
کاربر

یعنی ماتریکس خیلی بد بوده که داخل این لیست نیست؟




فیلم های بزودی

کانال تلگرام