دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

باکس آفیس، 6 خرداد – “غول چراغ جادو آرزوی دیزنی را برآورده کرد!”

thumbnail

هفته‌ای که گذشت در ایالات متحده آمریکا مصادف با تعطیلات روز یادواره بود و در این هفته محصول جدید کمپانی «دیزنی» بنام "علاءالدین" شروع قدرتمندی داشت؛ در همین حین دیگر ورودی‌های جدید هفته شامل "برایت‌برن" و "بوک‌اسمارت" همانند پیش‌بینی‌ها عمل کردند و "انتقام‌جویان: پایان بازی" نیز به‌زودی تبدیل به دومین فیلم تاریخ خواهد شد که فروشش در ایالات متحده از مرز 800 میلیون دلار عبور کرده است. در ادامه با تحلیل و بررسی باکس‌آفیس هفته‌ای که گذشت همراه ما باشید.

با فروش 86.1 میلیون دلاری، فیلم "علاءالدین" توانست صدر جدول باکس‌آفیس در هفته مصادف با روز یادواره را به نام خود کند. برای کمپانی دیزنی این شروع خوب می‌تواند برد بزرگی باشد زیرا به‌غیر از محصولات مشترک با کمپانی «مارول»، لایو-اکشن‌های دیزنی در این چند مدت سختی‌های زیادی را کشیدند. بودجه این فیلم بیش از 180 میلیون دلار گزارش شده و پیش‌بینی می‌شود که در پایان تعطیلات این هفته فروش چهار روز اول فیلم تا 110 میلیون دلار نیز برسد که رقم بسیار خوبی برای اولین هفته اکران فیلم "علاءالدین" می‌باشد. این فیلم در روز ابتدایی اکران از تماشاگران نمره عالی "A" را دریافت کرد.

در بخش بین‌المللی نیز "علاءالدین" در اکثر مارکت‌های بزرگ به‌غیر از ژاپن اکران گردید و توانست 121 میلیون دلار به ارمغان آورد تا فروش جهانی فیلم در هفته اول 207.1 میلیون دلار باشد؛ رقمی که بودجه تولید فیلم را بازگردانده و در روزهای آینده فقط برای دیزنی سود خواهد داشت.

در جایگاه دوم فیلم "جان ویک: بخش 3 - پارابلوم" قرار دارد که با 24.35 میلیون دلار فروش به این جایگاه دست یافت و فروش داخلی فیلم را پس از گذشت 10 روز از اکران به به بیش از 100 میلیون دلار رساند. "جان ویک 3" تنها دو هفته زمان نیاز داشت تا تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم در مجموعه "جان ویک" شود و تعجبی نیست که چرا کمپانی «لاینزگیت» از هم‌اکنون برای ساخت قسمت چهارم اقدام کرده و حتی تاریخ اکران آن را نیز برای سال 2021 مشخص گردیده است.

در بخش بین‌المللی نیز "جان ویک 3" توانست 24.8 میلیون دلار از 74 مارکت بدست آورد که فروش بین‌المللی را به 74.4 میلیون دلار رساند.

موفقیت‌های کمپانی دیزنی در باکس‌آفیس این هفته بسیار عالی بود زیرا علاوه‌بر جایگاه اول، جایگاه سوم نیز متعلق به محصول مشترک این کمپانی و کمپانی «مارول» می‌باشد. "انتقام‌جویان" پایان بازی" در پنجمین هفته از اکرانش با فروش 16.8 میلیون دلاری جایگاه سوم را تصاحب کرد و فروش داخلی‌اش را به 798.2 میلیون دلار رساند. براساس گزارشات تا فردا و پایان تعطیلات روز یادواره فروش داخلی "پایان بازی" از مرز 800 میلیون دلار گذر خواهد کرد و آن را در کنار "جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیرد" به عنوان تنها فیلم‌هایی که فروششان در ایالات متحده از مرز 800 میلیون دلار عبور کرده قرار خواهد داد.

در بخش بین‌المللی نیز "انتقام‌جویان: پایان بازی" این هفته توانست در 54 مارکت 15.3 میلیون دلار فروش کند تا فروش بین‌المللی را به 1.879 میلیارد دلار برساند. فروش کلی "پایان بازی" تاکنون 2.677 میلیارد دلار بوده و 111 میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا با گذر از "آواتار" تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شود.

"کارآگاه پیکاچو" در سومین هفته از اکرانش توانست با فروش 13.3 میلیون دلاری جایگاه چهارم باکس‌آفیس را از آن خود کند. این فیلم که توسط کمپانی «برادران وارنر» توزیع گردیده تاکنون موفق به فروش 116.1 میلیون دلار در داخل مرزهای ایالات متحده آمریکا شده است. فروش بین‌المللی این فیلم نیز تاکنون 236.8 میلیون دلار بوده است.

و در نهایت رتبه پنجم باکس‌آفیس این هفته نیز متعلق به یکی دیگر از ورودی‌های جدید هفته یعنی فیلم "برایت‌برن" می‌باشد که با فروش 7.5 میلیون دلاری به عنوان دست یافت. این فیلم با بودجه 6 میلیون دلاری تهیه گردیده است و در روز اول اکران توسط تماشاگران نمره "+C" را دریافت کرد. در بخش بین‌المللی نیز فروش این فیلم تاکنون 7.8 میلیون دلار بوده است.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟
هفته آینده کمپانی برادران وارنر اکران گسترده فیلم "گودزیلا: سلطان هیولاها" رادر 4100 سینما انجام خواهد داد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

129
دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)

0 گفتگوها
0 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
پرطرفدارترین دیدگاه
دیدگاه با بیشترین پاسخ
0 تعداد نویسندگان دیدگاه
آخرین ارسال کنندگان دیدگاه
جدید قدیمی لایک



فیلم های بزودی

کانال تلگرام