دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

گودزیلا و کونگ بر فراز امپراتوری سینمای جهان؛ رکوردشکنی با فروش 570 میلیون دلاری

thumbnail

«گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید»: فیلم آدام وینگارد با فروش جهانی 570 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم در دنیای هیولایی افسانه‌ای شد

در گیشه جهانی که هنوز زخم‌های اعتصاب را التیام می‌بخشد، اینجا چیزی برای فریاد زدن وجود دارد: «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» پرفروش‌ترین فیلم در مجموعه دنیای هیولایی افسانه‌ای و برادران وارنر با فروش 570 میلیون دلار در سراسر جهان است.
این رکورد، قهرمان قبلی دنیای هیولایی یعنی «جزیره جمجمه کونگ» محصول 2017 را که به 568.6 میلیون دلار دست یافته بود، پشت سر می‌گذارد. به تفکیک، فروش «امپراتوری جدید» 373.7 میلیون دلار در خارج از کشور و 196.3 میلیون دلار در داخل آمریکاست. در مجموع، «امپراتوری جدید» بالاترین فروش را در 35 بازار از جمله برزیل، کلمبیا، فرانسه، هند، اندونزی، مکزیک و امارات متحده عربی در میان عناوین دنیای هیولایی دارد.

تبریک به بخش بازاریابی برادران وارنر، اما همچنین به تیم پخش جهانی. این را درک کنید: «امپراتوری یخ‌زده شکارچیان روح» محصول سونی در ابتدا قرار بود آخر هفته عید پاک اکران شود. سپس استودیوی کالور سیتی آن فیلم را به 22 مارس منتقل کرد. این فرصت طلایی را برای برادران وارنر ایجاد کرد تا وارد شوند و آخر هفته مقدس را تصاحب کنند، جایی که به طور تاریخی برای استودیو ‌راه‌اندازی پربار با «برخورد تایتان‌ها»، «بازیکن شماره یک آماده»، و حتی «گودزیلا در برابر کونگ» قبلی در سال 2021 بوده است (حتی اگر به صورت همزمان در مکس پخش می‌شد، باز هم افتتاحیه 48.1 میلیون دلاری در آمریکا داشت). انتظار می‌رفت «امپراتوری جدید» در آخر هفته عید پاک 45 میلیون دلار بفروشد، اما به 80 میلیون دلار در آمریکا و 194 میلیون دلار در جهان دست یافت.

همچنین، این قسمت که کارگردانی آن بر عهده آدام وینگارد بود، دومین فیلم او پس از «گودزیلا در برابر کونگ» 2021 (470.1 میلیون دلار فروش جهانی)، دومین فیلم پرفروش هالیوودی سال 2023 تاکنون پس از «تل ماسه: قسمت دوم» محصول افسانه‌ای/برادران وارنر (711.8 میلیون دلار) است. برای کسانی که فکر می‌کنند سینما رفتن مرده است، درست متوجه شوید: همه چیز به محصول جذاب بستگی دارد و این ترکیب هیولایی، حتی در لحظات سکوتش، بی‌شک فیلمی بود که بسیاری حتی در این ژانر، حتی با توجه به کمپ بودنش، ندیده بودند.

در بخش داخلی، «گودزیلا» 2014 هنوز با 200.6 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم از بین 5 فیلم است. فروش خارجی «امپراتوری جدید» با 400.6 میلیون دلار «جزیره جمجمه کونگ» دومین فروش را در میان مجموعه فیلم‌های دنیای هیولایی دارد.

نکته بسیار جالب: در هند، «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» با 16 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم برادران وارنر در تمام دوران است. این همچنین بزرگترین فیلم استودیو در کامبوج است.

هیولاها، حتی اگر آمریکایی باشند، هنوز در چین کار می‌کنند؛ بازاری که پس از کووید با هالیوود دوستانه نبوده است؛ ناگفته نماند که فیلم‌های محلی بر سالن‌های سینمای امپراتوری میانه مسلط هستند. «امپراتوری جدید» در آنجا 132.4 میلیون دلار فروخت و آن را به پرفروش‌ترین کشور خارجی برای این فیلم تبدیل کرد. از بین 5 فیلم، «امپراتوری جدید» پس از «گودزیلا در برابر کونگ» (188.7 میلیون دلار)، «کونگ: جزیره جمجمه» (168.1 میلیون دلار) و «گودزیلا: پادشاه هیولاها» (135.4 میلیون دلار) در رتبه چهارم قرار دارد - بدون تعدیل نوسانات ارز و تورم.

سایر مناطق پرفروش برای «امپراتوری جدید» شامل مکزیک (33.7 میلیون دلار)، انگلیس (18.1 میلیون دلار)، هند، فرانسه (12.4 میلیون دلار)، استرالیا (12.3 میلیون دلار)، ژاپن (10.8 میلیون دلار)، اندونزی (9.2 میلیون دلار)، برزیل (8.4 میلیون دلار)، تایوان (7.7 میلیون دلار)، آلمان (7.1 میلیون دلار) و اسپانیا (6.8 میلیون دلار) است.

«گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» قبل از هزینه‌های تبلیغات و پخش، 135 میلیون دلار هزینه خالص داشت که 75 درصد آن توسط Legendary و 25 درصد توسط برادران وارنر تأمین شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)




فیلم های بزودی

کانال تلگرام