دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

ریدلی اسکات از کار کردن روی فیلم جدید فرنچایز ‘’Alien’’ خبر داد

thumbnail

ریدلی اسکات (Ridley Scott)‌ کارگردان مطرح دنیای سینما، به تازگی از کار کردن روی فیلم جدید فرنچایز ‘’Alien’’ خبر داده است. اولین فیلم از این فرنچایز در سال 1979 اکران شد و برای همیشه آثار سینمایی در دو ژانر وحشت و علمی تخیلی را تغییر داد.

فیلم اول این فرنچایز تاحدی تاثیر مثبت خود را روی سینما گذاشته بود که ساخته شدن یا عدم ساخت دنباله آن تفاوت چندانی را در تاثیرگذاری این اثر ایجاد نمی‌کرد؛ با این وجود فیلم دوم این مجموعه در سال 1986 و به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) ساخته شد. پس از کامرون، این بار نوبت به دیوید فینچر (David Fincher) رسید و او فیلم سوم فرنچایز ‘’Alien’’ را در سال 1992 کارگردانی کرد. سپس در سال 1997، ژان پیر جونت (Jean-Pierre Jeunet) با ساخت فیلم ‘’Alien Resurrection’’ دیدگاه پیچیده‌تری را نسبت به این فرنچایز برای مخاطبین تصویرسازی کرد و در نهایت در سال 2012 ریدلی اسکات خالق اصلی این فرنچایز، با ساخت فیلم ‘’Prometheus’’ مجددا به عرصه تولید عناوین مختلف از این فرنچایز بازگشت. بازگشت ریدلی اسکات اما چندان موفقیت آمیز نبود و آخرین فیلم از این فرنچایز تحت عنوان ‘’Alien: Covenant’’ عملا به یک شکست تبدیل شد و تنها توانست به 240 میلیون دلار فروش در عرصه جهانی دست پیدا کند.

با این حال، بدون در نظر گرفتن شکست فیلم اخیر این فرنچایز، ریدلی اسکات در مصاحبه اخیر خود با Forbes از کار کردن روی دنباله جدید فرنچایز ‘’Alien’’ خبر داده است. بخشی از صحبت‌های اسکات به شرح زیر است:
«فیلم جدیدی از این فرنچایز وارد پروسه تولید شده است. ما با ساخت فیلم های ‘’Prometheus’’ و ‘’Alien: Covenant’’ سعی بر بازآفرینی این فرنچایز داشتیم اما در طی مسیر ساخت یک دنباله دیگر، شک و تردید بسیاری وجود دارد چراکه فیلم ‘’Prometheus’’ به خوبی این فرنچایز را بیدار کرد اما دنباله آن نتوانست آنطور که باید موفق ظاهر شود.»

اگر تمامی عناوین حاضر در فرنچایز ‘’Alien’’ را مشاهده کرده باشید، به خوبی می‌دانید که ریدلی اسکات با ساخت فیلم ‘’Prometheus’’ و استفاده از فرمولی جدید، سعی بر گسترش داستان و محو کردن برخی از المان‌های قدیمی حاضر در فیلم‌های ابتدایی این فرنچایز داشته است. با این وجود فیلم ‘’Alien: Covenant’’ چندان طبق برنامه‌های اسکات پیش نرفت و بیشتر شبیه به فیلم‌های ابتدایی این فرنچایز بود؛ پایان بندی این عنوان نیز به صورتی بود که طرفداران باید منتظر ساخت دنباله آن باشند و باید دید که آیا ریدلی اسکات سرانجام می‌تواند این فرنچایز را یک بار برای همیشه نجات دهد یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)




فیلم های بزودی

کانال تلگرام