Bruh
کاربر سایت
- عضویت: 6 مهر 1401
آخرین نظرات کاربر
2024-11-14 13:58:46
حقیقتا لذت بردم. یه تجسم واقعا قوی از این شخصیت به معنای واقعی کلمه. تا آخرین لحظه کاریزماتیک و فریبکار، یه هیولای کاملاً غیرقابل پیشبینی جز اینکه مطمئنی راه و منفعت خودش رو حتما هرجور شده بدست میاره. آخرت ماکیاولیسم! یه نقدی وارد شد به فیلم بتمن 2022 توسط یکی از یوتیوبر های نسبتا معروف که میگفت مهارت بازیگری کالین فارل رو با این گریم سنگین عملا محو کردن و وقتی اینقدر اسکرین تایم کم و جایگاه نه چندان مهمی تو فیلم داره، چرا صرفا یه بازیگر چاق و زشت نیاوردن و کالین فارل رو این شکلی کردن؟ جوابش با این سریال داده شد... چون برای این شخصیت بخصوص با هنرنمایی این بازیگر برنامه داشتن. اوج تعهد و مهارت بازیگری فارل در کنار هنر گریمور ها، شخصیت جذابی رو پدید آوردن که تمام صحنه های حضورش دیدن دارن و با یه مسیر روایی خوش ضرباهنگ و سرگرم کننده، یکی از بهترین سریال های کمیک بوکی رو عرضه کردن. و البته نمیشه در مورد این سریال صحبت کرد و از سوفیا چیزی نگفت. سوفیا یجورایی ورژن زنِ اون کاراکتر های Literally me که تو یوتیوب و اینها ازشون ادیت های آنچنانی میسازن هستش! طراحی این شخصیت و اجراش توسط کریستین میلیوتی هم قوی بود و از جمله شخصیت های زن به یادماندنی و قابل همذات پنداری در تاریخ این ژانر به حساب میاد. اگه بخوام ایراد از سریال بگیریم فقط میتونم بگم که مافیای گاتهام رو مخصوصا خانواده های فالکون و مارونی رو خیلی احمق و ضعیف نشون دادن طوری که پنگوئن گاهی پیش از حد راحت از دستشون در میره. کلا چندین جا تو سریال حس کردم یا پنگوئن خیلی خوش شانسه یا اینها واقعا خنگن! درکل سریال خیلی خوبی بود و امیدوارم در آینده بیشتر از پنگوئن و سوفیا ببینیم و در همین سطح بالای کیفی ببینیم.
2024-10-30 17:06:40
با اینکه با سطح انتظارات خیلی پایین رفتم سراغ این فیلم، حقیقتش از خود فیلم بدم نیومد و بنظرم فیلم بدی نیست اما ایرادی که داره و باعث میشه با منتقدان فیلم همدلی داشته باشم اینه که واقعاً برای فیلم اول، دنباله خوبی نیست. چهار مشکل بزرگ در رابطه با این فیلم وجود داره: مشکل اول که نگرانی خیلی ها از جمله خودم حتی قبل از اکران بود اساساً موزیکال بودن چنین فیلمی هست؛ با توجه به فضای فیلم قبلی بدون توجیه منطقی بنظر میومد و الان هم که فیلم اومده مشاهده میکنیم که تقریباً تمام سکانس های موزیکال فیلم زائد هستن و شما با حذف کردن این سکانس ها فیلم جمع و جور تر و به مراتب بهتری میتونستی داشته باشی و البته کم هزینه تر_واقعا دویست میلیون دلار بودجه واسه این فیلم رو نمیفهمم! مشکل دوم خط روایی این فیلم هست که عملاً تمام چیزی که فیلم قبل ساخت رو نابود میکنه. تو فیلم اول، آرتور از یه آدم فلک زدهی مورد آزار و اذیت قرار گرفته، تحقیر شده توسط جامعه و پس زده شده از سوی جنس مخالف تبدیل میشه به یه هیولای توقف ناپذیر بنام جوکر که دیگه هیچ چیز جلوی حس شاد بودنش رو نمیگیره ولی در این فیلم بجای این که در ادامه این مسیر حرکت بشه، چرخشی دایره وار اتفاق میافته و برمیگردیم به نقطه اول که یعنی جوکر اینجا دوباره تنزل میکنه به همون آرتور فلک فَلَک زدهی آسیب خورده و آسیب پذیر و پس زده شده از سوی جنس مخالف! ما فیلم اول رو با نمایی از رد پای خون تو تیمارستان که از قتل یا آسیب جدی به یه روانشناس توسط جوکر به جا مونده ترک میکنیم؛ باوجود اون صحنه این انتظار ایجاد شد که اگه قرار بود دنباله ای باشه شاهد یه جوکر افسارگسیخته و کشت و کشتارگر باشیم که اینجا اصلا همچین خبری نیست فیلم صرفاً نمایش بدبختی خای بیشتره. مشکل سوم (از اینجا به بعد متنم اسپویل داره) که در راستای مشکل قبلیه اینه که فیلم از همون چند دقیقه کارتون ابتدایی میخواد بزنه تو سر مخاطب که جوکر بعنوان یه نماد آرمانی از آرتور فلک بزرگتره ولی آرتور خودش الزاماً این رو نمیخواد، برای آرتور ایدئولوژی و فانتزی دیگران مهم نیست، این بابا فقط نیاز به محبت و توجه داره! و همین نه تنها باعث ناامیدی طرفداراش تو دنیای فیلم میشه، بلکه طرفداران فیلم اول هم در واقعیت از این فیلم ناامید میکنه! البته کلا جوکر در حالت رادیکالش تو آثار قبلی هم الزاماً یک ایدئولوژی ملموس رو دنبال نمیکنه، چیزی که خیلی از مخالفان و حتی موافقان فیلم قبلی کج گرفتن این بود که میخواستن هر طور شده جوکر رو پیوندش بزنن به تفکرات سیاسی محبوب یا منفورشون. جوکر کلاسک اما دنبال نابود کردن و یه جور انتقام از ساختار های موجود با ایجاد هرج و مرج حداکثری هستش و بخشی یا همه اقداماتش هم با وجود نیرویی مثل بتمن که در مقابلش می ایسته معنی پیدا میکنه چون این دوتا نهایت افراط دو جبهه هستن: جنگ برای اصلاح ساختار یا جنگ برای برانداختن اساسیش (یا به زبان هیث لجر فقید، یک نیروی غیرقابل توقف که در مقابل یه جسم غیرقابل تحرک قرار گرفته). این فیلم اما تمام امید در رابطه با اینکه چنین جلوه ای از جوکر رو ببینیم از بین میبره و اینجا میرسیم به مشکل چهارم و آخر که پایان بندی فیلم هستش. تاد فیلیپس خواست پرونده این داستان رو با یه پیام شبیه اونچه که تو سه گانه نولان بود و میگفت «بتمن یه نماده، میتونه هرکسی باشه و مهم برداشتن قدم اول برای تکون دادن مردمه» ببنده با نشون دادن اینکه همون جوانی که کلا چند دقیقه تو فیلمه، آرتور رو میکشه، مثل روانی ها میخنده و اون «زخم ها» رو روی صورت خودش میذاره. این از دو جهت به شدت مسئله داره؛ اولا تو همون سه گانه نولان هم نشون داده شد که این بحث «همه میتونن باشن» چقدر ناکارآمده چون مقلدها در نهایت اسلحه به دست میگیرن و زانوبند هاکی میپوشن! دوماً ما به آرتور فلک با بازی واکین فینیکس دلبستگی پیدا کردیم و میخواستیم اون جوکر و پرنس جرم و جنایت جدید ما باشه نه یه جوونی که کلا دو دقیقه تو فیلمه! وقتی ملت فیلم رابین بدون بتمن رو نمیخوان و نخواهند خواست و در نتیجه هیچوقت فیلمش ساخته نخواهد شد خب طبیعیه که به یه جوکر فیک و مقلد هم اصلا راضی نیستن! خلاصه که هیچی اصلیش نمیشه و شما نمیتونی اصلی رو با چاقو بکشی و انتظار داشته باشی بینندهات ناراضی نشه! در جمع بندی باید بگم که فیلمی با فیلمبرداری خوب، موزیک خوب و بازیگری های خوب اما بی وفا نسبت به قسمت یک خودش و کنسل کننده تمام اونچه که اون فیلم گفت و به جا گذاشت. یک فیلم میراث خوار و غیر میراث دار که حتی با اسم و تبلیغاتش هم مارو فریب داد چون واقعا آنچنان جنون مشترکی درکار نبود! 6 از 10
2024-10-03 22:06:44
این فیلم هجویه هست و ایراد منطقی گرفتن به فیلمنامهاش اساساً چیزی جز وقت تلف کردن و خراب کردن لذتش برای خودتون و دیگران نیست. رسالت شخصیت ددپول تو دنیای مارول کلا هجو و مسخره کردن سایر قهرمان ها و سیستم داستان گویی در این ژانر، شکستن دیوار چهارم و رفرنس زدن به فرهنگ پاپ بوده و تو این فیلم هم با شکست های بعد از اندگیم مارول و ایده مولتی ورس و cameo ها شوخی شده. ددپول رسماً میگه مارول به ته خط رسیده و تنها منجی اش خودشه در حالی که پارادوکس که نماد سرمایه گذاران پشت صحنه هست میگه نه تو در مقابل اسطوره ای مثل لوگان عددی نیستی و اون شاخ ایکسمن تو دنیای تموم شده فاکس بود. ددپول چون حسودیش میشه میزنه جسد لوگان رو به فنا میده ولی چون جایگاه منجی بودن دنیای مارول رو جدی گرفته، میگیرده تنها ورژنی که لباس ولورین در کمیک رو پوشیده میاره تا به مخاطب حال بده و پارادوکس هم راضی کنه منتها پارادوکس اینجا میره تو فاز اون تهیه کننده هایی که پروژه های ابرقهرمانی رو قبل اکران شدن کنسل میکنن چون امیدی بهشون نیست ولی لوگان و ددپول با بازگشت از خلأ ثابت میکنن هنوز امید برای نجات مارول هست! از یه جهات میشه گفت فیلم اون چیزی هست که لانا واچفسکی میخواست با ماتریکس ۴ درمورد سطح توقع سرمایه گذاران و استودیوهای فیلمسازی در مقابل انتظار و نیاز طرفداران بگه و نتونست چون بر خلاف عوامل این فیلم، بی میل و رغبت بود. باقی روند فیلم از اون داستان های کلاسیک دو رفیق هست که به لطف شیمی قوی بین هیو جکمن و رایان رینولدز دیدنی شده. من که خوشم اومد و بنظرم کم از دو قسمت قبل نداره. ددپول یک اولین فیلم ابرقهرمانی بزرگسالانه و با درجه R نبود ولی اولینشون بود که به موفقیت خیلی بزرگ رسید و یه جورایی جریان ساز شد و الان هم با این فیلم این موفقیت رو به با خودش به دیزنی آورده و باید دید از این پتانسیل چطور استفاده میکنن. آیا میفتن به تکرار فرمول و شیردوشی و بقول ددپول کار کشیدن از جکمن تا نود سالگیش، یا اینکه به آگاهی از نیازهای طرفداران بزرگسال و جدیشون میرسن و به خواسته هاشون احترام میذارن. به شخصه حداقل درمورد سریال «دردویل: تولد دوباره» امیدوارم مورد دوم باشه.
2024-07-16 19:43:27
خطاب به اون دوستی که گفت دکمه دیسلایک فعال بشه بگم که هیچ تفاوتی ایجاد نمیشه. راستیتش ما چیزی دیگه به اسم جامعه فیلمباز دارای شوق و ذوق تو وب فارسی نداریم. دیگه ۲۰۱۹ نیست که فقط کامنت های زیر یه فیلم ثانیه به ثانیه بهشون اضافه بشه. ما الان دو دسته آدم داریم که اولی کامنت های تک جمله ای مینویسن مثل «حیف حجم، حیف وقت» و «این فیلم زن و سیاهپوست و لگبت توشه و ارزش دیدن نداره» و دسته دوم که ریویو نویس ها هستن، با همه خوبی و بدیشون در معرض انقراض قرار دارن. چیزی که اتفاق افتاد این بود که دوران کرونا خیلی هارو فول تایم کشوند تو فضای مجازی و بشریت یک بار دیگه فهید چقدر از همنوع خودش متنفره؛ بعد کل جهان (از جمله ایرانی ها) خزیدند به سمت شورتویدیو های اینستا و تیک تاک و یوتیوب، سوپر استار مردم جهان شد اندرو تیت، بهترین فیلم های تاریخ شدن کلیپ های سیگما، بهترین موزیک تاریخ هم شد آهنگ گیگاچد! به این طریق فرهنگ میم وارد بُعد تازهای شد و سرگرمی اصلی مردم دنیا و شوق و ذوقشون شد این چیزا. لایک هم همینجوره، الان مطالب کوتاه میگیرن. الان تو چهار صفحه نقد و استدلال بنویسی، چهارتا لایک هم نمیگیره ولی یه کلوم بگی «گی بد» و چهارتا فحش به زنها و سیاهپوست ها هم کنارش بدی، بیشترین لایک مال خودته. فرمول به همین سادگیه!
2024-05-10 00:03:11
عالی بود. 8.5 از 10 خاطرم نیست فیلم گودزیلایی دیده باشم تا این حد احساسی که سرنوشت شخصیت های انسانش برام از خود گودزیلا و اکشن مهم تر بوده باشه. جلوه های ویژه هم بعنوان یه فیلم ده دوازده میلیون دلاری شاهکاره. هالیوود فیلم های دویست میلیونی ساخت تو این چند سال که خیلی از نظر جزییات از این فیلم پایین تر بودند.
2024-04-27 23:01:33
بعضی لحظات فیلم که مثلا قرار بوده خیلی مهم و دراماتیک باشن، اینقدر مضحک به تصویر کشیده شدن که آدم خندش میگیره! هرچی فیلم به پایان نزدیک تر میشد، این مشکل حاد تر میشد. انگار از طرف A24 به کارگردان گفتن که حالا که ما داریم تو انتشار این فیلم دخالت میکنیم، چندتا صحنه WTF دار حتما تو فیلم بذارید! تفاوت این فیلم با Drive-away dolls، یه فیلم مورد انتظار اما در نهایت ناامید کننده لزبینی دیگه که ماه قبل قبل دیدم، این هست که اون فیلم تلاش کرد خنده دار باشه و بی مزه بود ولی این فیلم بنظر جدیه! شخصیت های فیلم خیلی نچسب و روابطشون خیلی مسموم، غیر ارگانیک و به شدت مکانیکیه. درکل هیچ شخصیت دوست داشتنی تو این فیلم وجود نداره. رابطه عشقی محوری فیلم هم باورپذیر نیست. بازی کریستن استوارت متوسط بود، دختر بدنساز ستاره اصلی فیلم هست و بیشترین توجه رو اون جذب فیلم کرده و خواهد کرد. اد هریس از نظر بازیگری طبق معمول کارش رو به خوبی انجام داده هرچند شخصیتش تا حد زیادی یه ویلن خیلی کلیشهایه. نکته مثبت اگه بخوام بگم اینه که فیلم وجه سیاسی فمنیستی و lgbt رو خیلی کمتر از انتظار تو سر مخاطب میزنه. خلاصه که هرکی خواست اوریجین استوری شی هالک رو تماشا کنه، بجای سریال بدنام دیزنی پلاس بیاد این فیلم رو ببینه! حقیقت جالب اینجاست اگه واقعا دهه هشتاد بود، همین دختر بدنساز رو پوستش رو سبز میکردن و نیاز به cgi هم دیگه نبود!!!
2024-04-18 12:04:51
متوسط بود. فیلم های بهتری با این حال و هوا و موضوعات نزدیک هست. این فیلم خیلی کلیشه داره و پایان بندیش هم بیشتر شبیه بیانیه دادن بود و تاثیرگذاری چندان، حداقل اونطوری خودشون فکر میکردن قراره داشته باشه، نداشت. بازی سیدنی سویینی خوب بود. ۵ از ۱۰
2024-04-06 23:54:16
kuorosh azad Internal هست، از روی سرویسهای استریم ضبط شده. Hdrip ها معمولاً هارد ساب کره ای و چینی دارن منتها تصویر این فیلم تمیزه و پس همون webrip هستش، اگه عجله دارید برای دیدن دانلود کنید
دوبله های فارسی
آخرین سریال های بروز شده
فیلم های بزودی
دسته بندی فیلم ها
- Talk-Show2
- انیمیشن1169
- اکشن3639
- تاریخی608
- ترسناک2307
- تلوزیونی34
- جنایی1804
- جنگی366
- خانوادگی1094
- خبری12
- درام8046
- زندگی نامه724
- سیاه سفید10
- شوی تلویزیونی12
- عاشقانه2017
- علمی تخیلی1163
- فانتزی1059
- فیلم نوآر20
- قدیمی15
- ماجراجویی2168
- مراسم ورزشی7
- مسابقه تلویزیونی1
- مستند1170
- معمایی1244
- موزیک406
- موزیکال158
- هیجان انگیز3899
- ورزشی338
- وسترن198
- کمدی4632
- کوتاه181
دسته بندی سریال ها
- انیمیشن486
- اکشن631
- تاریخی146
- تاک شو5
- تخیلی و فانتزی41
- ترسناک133
- جنایی604
- جنگی26
- حماسی3
- خانوادگی120
- خبری2
- درام1770
- زندگی نامه86
- شوی تلویزیونی30
- عاشقانه248
- علمی و تخیلی196
- فانتزی269
- ماجراجویی489
- مسابقه تلویزیونی7
- مستند137
- معمایی399
- موزیک25
- موزیکال13
- هیجان انگیز394
- ورزشی39
- وسترن18
- کمدی745
- کوتاه64
- کودکانه1