دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

اشتون کوچر: به زودی با هوش مصنوعی می‌توان یک فیلم کامل ساخت

thumbnail

اشتون کوچر می‌گوید به زودی «شما قادر خواهید بود یک فیلم کامل را با استفاده از هوش مصنوعی بسازید»: «میزان استانداردها در هالیوود باید بسیار بالاتر برود»

اشتون کوچر ابزار ویدئویی مولد OpenAI به نام Sora را به عنوان آینده فیلم‌سازی می‌بیند.
او در گفتگوی اخیر با اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، در Berggruen Salon در لس آنجلس درباره این پلتفرم گفت: «من یک نسخه بتای آن را دارم و واقعا شگفت‌انگیز است.»
او افزود: «شما می‌توانید هر فیلمی را که می‌خواهید تولید کنید. می‌توانید ویدئوهای خوب 10 تا 15 ثانیه‌ای بسازید که بسیار واقعی به نظر می‌رسند. هنوز اشتباهاتی وجود دارد. هنوز فیزیک را کاملا درک نمی‌کند. ...اما اگر به نسل قبلی که یک سال پیش وجود داشت نگاه کنید و آن را با Sora مقایسه کنید، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. در واقع، فیلم‌هایی در آن وجود دارد که می‌توانم بگویم به راحتی می‌توانید از آنها در یک فیلم سینمایی بزرگ یا یک برنامه تلویزیونی استفاده کنید.»

ستاره "That ’70s Show" در ادامه توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند فیلم‌سازی را به طور قابل توجهی ارزان‌تر کند.

کوچر گفت: «چرا باید بروید و یک نمای خارجی از یک خانه را در یک برنامه تلویزیونی فیلمبرداری کنید در حالی که می‌توانید فقط آن نما را با 100 دلار ایجاد کنید؟ رفتن به بیرون و فیلمبرداری هزاران دلار هزینه دارد. صحنه‌های اکشن من که از این ساختمان می‌پرم، لازم نیست یک بدلکار برود و آن را انجام دهد، فقط می‌توانید [با هوش مصنوعی] آن را انجام دهید.»
کوچر اضافه کرد، در حالی که با این نرم‌افزار بازی می‌کرد، از Sora خواست فیلمی از یک دونده که سعی می‌کند از یک طوفان شن در بیابان فرار کند، ایجاد کند.
کوچر گفت: «من مجبور نبودم یک بخش CGI را برای انجام آن استخدام کنم. من در پنج دقیقه، ویدیویی از یک دونده فوق ماراتن که در بیابان در حال دویدن بود و توسط یک طوفان شن تعقیب میشد، ساختم. و دقیقا مانند آن به نظر میرسد.»

کوچر با اشاره به یک پردازنده جدید از Nvidia، که گفته می‌شود 30 برابر کارآمدتر از نرم‌افزارهای موجود است، گفت پلتفرم‌های مولد ویدئو مانند Sora در حال تبدیل شدن به نسخه‌های بسیار بهتری هستند.
او گفت: «شما قادر خواهید بود یک فیلم کامل را بسازید. فقط با یک ایده برای یک فیلم می‌آیید، سپس فیلمنامه را می‌نویسد، سپس فیلمنامه را به مولد ویدئو وارد می‌کنید و فیلم را تولید می‌کند. به جای تماشای فیلمی که شخص دیگری ساخته است، من فقط می‌توانم فیلم خودم را بسازم و تماشا کنم.»

او ادامه داد: «اتفاقی که قرار است بیوفتد این است که محتوا بیشتر از چشم‌هایی خواهد بود که روی سیاره برای مصرف آن وجود دارد. بنابراین هر محتوایی فقط به اندازه‌ای ارزشمند خواهد بود که بتوانید مردم را وادار به مصرف آن کنید. و بنابراین، استاندارد برای چیزی که واقعا خوب و ارزش بحث کردن داشته باشد، باید بسیار بالاتر برود، زیرا چرا باید فیلم من را تماشا کنید وقتی می‌توانید به سادگی فیلم خودتان را بسازید و تماشا کنید؟»

هنگامی که OpenAI در فوریه فیلم‌های پیش‌نمایش را منتشر کرد، Sora موجی در هالیوود ایجاد کرد. همه درباره این نرم‌افزار نوظهور خوش‌بین نیستند: تایلر پری، برای مثال، پس از دیدن کارهایی که Sora می‌تواند انجام دهد، یک پروژه توسعه استودیویی 800 میلیون دلاری را در آتلانتا متوقف کرد.
او در مصاحبه‌ای با The Hollywood Reporter گفت: «باید نوعی قوانین و مقررات وجود داشته باشد تا از ما (افراد شاغل در صنعت سینما) در برابر تأثیرات منفی این فناوری محافظت کند. اگر چنین قوانینی نباشد، من نمی‌توانم تصور کنم که چگونه می‌توانیم در این صنعت دوام بیاوریم و به کار و فعالیت خود ادامه دهیم.»
پری افزود: «من فقط امیدوارم همانطور که مردم این فناوری را در آغوش می‌گیرند و شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و نجات سود خالص در حال حرکت هستند، نوعی فکر و نوعی شفقت برای بشریت و افرادی که در این صنعت کار کرده‌اند و حرفه‌ها و زندگی‌هایی را ساخته‌اند، وجود داشته باشد.»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)




فیلم های بزودی

کانال تلگرام