دانلود بدون محدودیت با خرید اشتراک ویژه

دانلود با بالاترین سرعت را تجربه کنید!

ریچارد لینکلیتر فیلمی درباره ریچارد راجرز می‌سازد

thumbnail

ریچارد لینکلیتر، کارگردان مشهور، در حال توسعه فیلمی به نام "Blue Moon" است که بر اساس زندگی ریچارد راجرز و لورنز هارت، ترانه‌سرایان برجسته آمریکایی، ساخته می‌شود. فیلم "ماه آبی" بر شب افتتاحیه برادوی نمایش موزیکال "اوکلاهما!" متمرکز است که توسط ریچارد راجرز ساخته شده است. این نمایش پس از پایان همکاری راجرز و لورنز هارت، شریک قدیمی او، به روی صحنه رفته است.

فیلمنامه فیلم "ماه آبی" را رابرت کاپلو نوشته است. کاپلو پیش از این در سال 2008، به همراه ریچارد لینکلیتر فیلمنامه فیلم "Me and Orson Welles" را نوشته بود. بنابراین، این دو سابقه همکاری موفقی با یکدیگر داشته‌اند. ریچارد لینکلیتر، علاوه بر کارگردانی، به همراه جان اسلاس که مدیر برنامه‌های اوست، تهیه‌کنندگی فیلم "ماه آبی" را نیز بر عهده خواهد داشت. به عبارت دیگر، لینکلیتر و اسلاس مسئولیت سرمایه‌گذاری، مدیریت و نظارت بر روند تولید این پروژه سینمایی را خواهند داشت.

ریچارد راجرز و لورنز هارت دو ترانه‌سرای مشهور آمریکایی بودند که از سال 1919 تا اوایل دهه 1940 با هم همکاری داشتند و به یکی از موفق‌ترین زوج‌های ترانه‌سرایی در تاریخ تئاتر موزیکال تبدیل شدند. در طول سال‌هایی که آن‌ها با هم کار می‌کردند، 28 نمایش موزیکال برای صحنه تئاتر نوشتند. از جمله این نمایش‌ها می‌توان به "یانکی کانکتیکات"، "بچه‌ها در آغوش" و "پال جوی" اشاره کرد که از مشهورترین آثار آن‌ها به شمار می‌روند. علاوه بر این، راجرز و هارت در دوران همکاری پربارشان، بیش از 500 ترانه نیز سرودند که بسیاری از آن‌ها به ترانه‌های کلاسیک و ماندگار در فرهنگ موسیقایی آمریکا تبدیل شده‌اند.

مشکلات فزاینده هارت با الکل و سلامت روان، همکاری او با راجرز را با چالش مواجه کرد. در سال 1943، راجرز همکاری جدیدی را با اسکار همرشتاین دوم برای ساخت "اوکلاهما!" آغاز کرد که به دلیل ادغام یکپارچه موسیقی، ترانه و رقص در روایت داستان، انقلابی در تئاتر موزیکال به شمار می‌رفت.

فیلم اخیر لینکلیتر، "Hit Man"، با بازی گلن پاول و آدریا آرجونا، در جشنواره ونیز سال گذشته با تشویق ایستاده شش دقیقه‌ای مواجه شد. این فیلم که بر اساس مقاله‌ای جنایی واقعی از مجله "تگزاس مانثلی" در سال 2001 ساخته شده، فیلم داستان شخصیتی به نام گری جانسون را روایت می‌کند که نقش او را گلن پاول ایفا می‌کند. جانسون یک استاد دانشگاه است که به صورت پاره وقت برای اداره پلیس شهر خود کار می‌کند. اما کار او در پلیس کمی متفاوت است. در واقع، جانسون نوعی مأمور مخفی یا آدمکش برای پلیس است. او وظیفه دارد افرادی را که پلیس مشخص می‌کند، از بین ببرد یا آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند. این کار پنهانی او در کنار شغل استادی‌اش است.

لینکلیتر پنج بار نامزد جایزه اسکار شده است، از جمله سه نامزدی برای فیلم "Boyhood" در سال 2014 که در طول 11 سال فیلمبرداری شد. او همچنین برای فیلم‌های "Before Sunset" و "Before Midnight" نامزد جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است.

در حال حاضر، لینکلیتر مشغول پروژه‌ای بلندمدت دیگر به نام "Merrily We Roll Along" است که اقتباسی از نمایش موزیکال استیون ساندهایم با بازی پل مسکال، بن پلات و بینی فلدشتین است و قرار است در طول 20 سال به صورت متناوب فیلمبرداری شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه بگذارید (فقط اعضاء)




فیلم های بزودی

کانال تلگرام